Senin 27 Feb 2017 12:03 WIB

Kunjungan Raja Salman ke Malaysia Juga Bahas Kuota Jamaah haji

  Raja Arab Saudi Salman Bin Abdul Aziz Al-Saud
Foto: AP /Vincent Thian
Raja Arab Saudi Salman Bin Abdul Aziz Al-Saud

IHRAM.CO.ID, PUTRAJAYA -– Isu berkaitan haji termasuk kuota jamaah haji Malaysia adalah salah satu di antara perkara utama yang akan dibincangkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak dan Raja Arab Saudi, Raja Salman Abdulaziz Al-Saud dalam pertemuan mereka Senin (27/3),

Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman mengatakan Perdana Menteri juga akan melihat semua kerja sama antara Malaysia dengan Arab Saudi, termasuk mengkaji beberapa potensi peluang di masa mendatang.

“Hubungan kedua negara amat kukuh dan rapat, malah Malaysia dan Arab Saudi telah memperluaskan hubungan berdasarkan kerjasama yang baik dalam politik, ekonomi, pertahanan. dan urusan berkaitan kuota haji,” katanya seperti dikutip Utusan.Com

Anifah menegaskan hal  ini ketika memberi keterangan pers kepada wartawan mengenai lawatan rasmi Raja Arab Saudi ke Malaysia selama empat hari bermula 26 Februari hingga 1 Maret 2017.

Menurut Anifah hubungan Malaysia dan Arab Saudi berada di posisi yang baik dan beberapa tahun kebelakangan ini, salah satunyan adalah termasuk pengelolaan dan pelayanan ibadah haji. Apalagi Arab Saudi adalah rakan dagang kedua terbesar Malaysia di antara negara-negara Asia Barat.

sumber : utusan.com
Advertisement
Berita Lainnya
Advertisement
Terpopuler
Advertisement
Advertisement