Jumat 19 Nov 2021 00:52 WIB

Masjid Brunei Galakkan Kampanye Bersih-Bersih

Brunei Darussalam mengeliatkan gerakan bersih-bersih pada masjid dans urau.

Rep: Rossi Handayani/ Red: Agung Sasongko
Masjid Brunei Darussalam
Masjid Brunei Darussalam

IHRAM.CO.ID, BANDAR SERI BEGAWAN -- Brunei Darussalam mengeliatkan gerakan bersih-bersih pada masjid, surau, dan tempat ibadah. Gerakkan tersebut merupakan bagian dari kebijakan fase transisi di negara tersebut.

Dilansir dari laman Borneo Bulletin pada Kamis (18/11), Anggota panitia takmir masjid, karang taruna masjid dan jamaah ikut serta dalam kampanye bersih-bersih tersebut.

Baca Juga

Pembersihan menyeluruh dan penataan sajadah serta pemasangan rambu-rambu social distancing sedang berlangsung di Masjid Hassanal Bolkiah, Masjid Luagan Dudok, Masjid Pengiran Anak Haji Mohamed Alam di Kampong Sengkarai, Masjid Kampung Lubok Pulau dan Masjid Kampung Benutan di Kecamatan Tutong dan Masjid Utama Muhammad Salleh di Kecamatan Temburong.

Kampanye pembersihan akan terus dilakukan secara berkala untuk memastikan tempat-tempat ibadah aman digunakan. Ini termasuk membersihkan kenop pintu dan gagang, permukaan seperti rak, dan juga pilar menggunakan desinfektan.

Pembersihan kamar kecil dan tempat wudhu juga dilakukan. Umat ​​Islam didesak untuk meningkatkan upaya guna membantu mengekang penyebaran Covid-19 di Brunei dan berdoa untuk perlindungan agar bangsa bebas dari pandemi.

 

 

Advertisement
Berita Lainnya
Advertisement
Terpopuler
1
Advertisement
Advertisement